طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

در هنر خیاطی از وسایل مختلفی برای کشیدن الگو استفاده می‌شود که برخی از آنها معقر و برخی دیگر محدب و برخی ساده هستند در این میان گونیا و کاربرد ویژه و مخصوصی دارد و برای کارآموزان هنرخیاطی به عنوان بهترین گزینه برای کشیدن الگو و یادگیری به شمار می‌رود.‌ گونیا اشل خیاطی در اندازه های متفاوت تولید و روانه بازار می‌شود و همین موضوع کار آموزان کمک می کند بتوانند با توجه به نیاز خود اندازه‌های متفاوت های محصول را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهند. گونیا خیاطی به کوچکتر شدن الگوی کشیده شده کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد که از این محصول استفاده می‌کنند می‌توانند بدون نیاز به مقدار پارچه زیاد الگوهای متفاوت را ترسیم نموده است و آنها را بر روی پارچه اجرا کند به این واسطه کارآموزان می توانند یادگیری بهتری از تمامی الگوهای موجود داشته باشند.

طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

آشنایی با ابزار گونیا اشل خیاطی

گونیا اشل خیاطی همانطور که از نامش پیداست محصولی است که دارای یک زاویه ۹۰ درجه قائم می باشد و دقیقا مانند گونیا های معمولی است تنها تفاوت این محصول با سایر انواع گونیا این است که در آنها از مقیاس یک دوم و یا یک چهارم نیز برای کشیدن الگو استفاده شده است.‌ برای مثال فرض کنید در خط کش ها و گونیا های معمولی حدود یک سانتی‌متر فضا داشته باشید این یک سانتیمتر در گونیا اشل یک دوم در حدود نیم سانتی متر و در گونیا یک چهارم ۲۵ صدم سانتیمتر است، به این واسطه اندازه الگو در حدود یک دوم تا یک چهارم کوچکتر می شود و کاهش پیدا می کند. برای آشنایی بیشتر با گونیا اشل خیاطی به موارد زیر می پردازیم:

  • جنس: جنس این محصول ممکن است پلاستیکی، چوبی و مقوایی باشد، اما در اکثر موارد جنس پلاستیکی این محصول در بازار بیشتر یافت می شود.
  • اندازه: این محصول در سه اندازه معمولی،یک دوم و یک چهارم یافت می شود. کوچک بودن اندازه های این محصول به انتخاب خود خریدار بستگی دارد.
  • دلیل استفاده: ترسیم زاویه های 90 درجه و خط های منحنی در الگو و همچنین با توجه به اینکه امروزه قیمت پارچه تا حدود زیادی بالاتر رفته هست با استفاده از گونیا اشل خیاطی می توان الگوهای کوچکتری ترسیم نمود و از میزان پارچه کمتری استفاده کرد به این واسطه در هزینه ها صرفه جویی می شود.
  • قیمت: همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد این محصول در اندازه های مختلف تولید و روانه بازار می شود بدیهی است که هر چه اندازه این محصول بزرگتر باشد، به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر در تولید آن، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت.
  • موارد استفاده: از این محصول برای رسم الگو های مختلف مانند الگوی پیراهن، مانتو، انواع مختلف لباس های زنانه و مردانه و غیره می توان استفاده کرد و آنها را در مقیاس های کوچکتر دوخت تا یادگیری مدل برای افراد راحت تر شود.
آشنایی با ابزار گونیا اشل خیاطی

آموزش طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

زمانی که قصد دارید الگو بکشید در ابتدا باید زاویه قائمی ترسیم کنید به همین دلیل گونه اشل خیاطی را در گوشه ای از الگو قرار داده و یک زاویه ۹۰ درجه می‌کشید. در مرحله بعدی اندازه های معمولی را نگاه می کنید برای مثال می خواهید با اندازه ها و سایز های خودتان یک مانتو بدوزید، به همین دلیل دور سینه دور باسن و غیر را اندازه گیری نموده اید، در این مرحله گونیا اشل را بر روی اندازه های مورد نظر قرار داده و آنها را ترسیم می‌کنید گونیا اشل به خودی خود اندازه ها را به یک دوم و یا یک چهارم اندازه معمولی تبدیل می کند.
طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی چندان پیچیده نیست، به همین دلیل تمامی افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند و کافیست اندازه‌های معمولی را نگاه کرده و سپس آنها را با استفاده از گونیا اشل طراحی کنند. در مورد آموزش طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی در موارد زیر الزامی است:

  • در هنگام استفاده از این محصول به هیچ عنوان نیازی به نصف کردن اندازه آن عددی به اندازه ها به صورت کامل برای شما به صورت خود به خود نصف شده‌اند، به همین دلیل امکان جابجایی اندازه ها تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.
  • در هنگام استفاده از این محصول زاویه قائمه برای قسمت های کناره های الگو کاربرد دارد و از قسمت های خط کش این محصول نیز می‌توان برای اندازه گیری استفاده نمود.
  • با کشیدن الگو با استفاده از این محصول می توانید الگوسازی های بهتری داشته باشید و کاغذ الگوی استفاده شده تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند همچنین در زمان دوخت و دوز میزان استفاده از پارچه نیز کاهش پیدا می‌کند و باعث صرفه جویی در هزینه های یادگیری خیاطی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 47 = 50